רוח טובה

מה זה וכיצד היא עוזרת לחברה הישראלית

אם היינו צריכים להגדיר את עמותת "רוח טובה" בביטוי מסוים, ספציפי, סביר להניח שברוח התקופה, היינו אומרים שמדובר ברשת חברתית שעוסקת אך ורק בהתנדבויות. זה כל הרעיון של העמותה.

עמותת רוח טובה, היא עמותת ללא כוונת רווח ששמה לה למטרה לחבר בין אנשים שמחפשים מקומות להתנדב בהם לבין עמותות וארגונים שמחפשים מתנדבים. העמותה כשלעצמה איננה עוסקת בהתנדבות, היא לא פועלת במישור מסוים, אלא היא מאגדת בתוכה כמות עצומה של עמותות, ארגונים, מוסדות וגורמים שונים ברחבי הארץ, למעלה משמונת אלפים גופים שונים, והיא דואגת לחבר בין אנשים שפונים אליה לצורך התנדבות לבין אותם גופים שעובדים איתה.

למשל, אם אנחנו מחפשים עמותה להתנדב בה למען אנשים במצוקה, למען מגזרים וקהילות מיעוט, למען חיות או למען הסביבה, אזי שבהתאם לגיל, מקום מגורים, מספר הימים והשעות שאנחנו יכולים להתנדב, תחומי עניין וכדומה, העמותה מוצאת עבורנו מקום מתאים להתנדב בו. היא מחברת אותנו ומלווה אותנו בתהליך, עד שאנחנו מתחילים להתנדב בפועל.

רוח טובה, עסקים ויום המעשים הטובים

אחד הפרויקטים המשמעותיים ביותר של עמותת רוח טובה היא "יום המעשים הטובים". יום אותו יזמה אשת העסקים שרי אריסון, במהלכו מאות אלפי מתנדבים מכל רחבי הארץ פועלים במקומות שונים למען החברה, למען קהילות שונות. במהלך השנים, החלה העמותה גם לייצא את יום המעשים הטובים לחו"ל, וכיום הוא מתרחש גם במדינות רבות בעולם.

יום זה, הוא חלק בלתי נפקד מפרויקט ייחודי שהעמותה מפעילה במסגרתו היא דואגת לעזור לחברות עסקיות שונות להתנדב למען החברה במקומות שונים. כך העובדים מבצעים פעילויות שונות בהתנדבות, בין אם זה על חשבון שעות העבודה ובין אם זה מחוץ לשעות העבודה.