האגודה להתנדבות

מה היא וכיצד אנחנו יכולים להשתלב בה

בישראל פועלות לא מעט עמותות וארגונים אשר מציעים אפשרויות שונות להתנדבות עבור הקהל הרחב ולעיתים עבור קהל ספציפי.

אחת העמותות שפונות באופן ספציפי לקהל מוגדר, היא האגודה להתנדבות. מדובר בגוף שהוקם בשנות השבעים ולמעשה ייסד את כל הרעיון של שירות לאומי עבור בנות מהמגזר הדתי. עם הזמן הגוף גדל והתפתח, כיום אפשר למצוא לא רק מסלול עבור בנות דתיות אלא גם עבור צעירים וצעירות מקבוצות אחרות. כך למשל, הגוף כולל בנים ובנות מהמגזר הדתי, חילוניים, ערבים, בני נוער בסיכון, בני נוער עם צרכים מיוחדים ועוד. הארגון גם פועל בקרב בני נוער שמגיעים מחו"ל בשביל להתנדב בישראל ואפילו בקרב פנסיונרים שרוצים להתנדב בארגונים ועמותות.

בסך הכל, הגוף פועל בכל רחבי הארץ, באמצעות חלוקה לחמישה מחוזות, ומתנדבים בו למעלה מששת אלפים בני נוער ומבוגרים, שנשלחים מטעמו אל מקומות שונים בשביל להתנדב.

האגודה להתנדבות נחשבת לא רק לגוף הוותיק ביותר בתחום של שנת שירות לאומי, אלא לגוף המוביל, ומרבית ההתנדבויות בעמותות השונות, מתבצעות דרכו.

אילו מסלולים ופרויקטים קיימים בגוף

כאמור, האגודה להתנדבות פועלות על פי מסלולים שמותאמים ספציפית לקהל היעד שמגיעה אליה. כך למשל, אפשר למצוא מסלולים מותאמים עבור בנות דתיות, עבור בוגרי מערכת החינוך הממלכתית (חילונים), וכן אפשר למצוא מסלולים ייחודים עבור החברה הערבית ועבור שילוב של צעירים בסיכון או צעירים עם צרכים מיוחדים. המטרה היא לספק מסלולים שמתאימים לאורח החיים שלהם מחד וליכולות שלהם מאידך.

כמו כן, אנחנו יכולים לראות שאותם מסלולים מותאמים לצרכים של החברה כולה, כלומר, המתנדבים מטעם האגודה, פועלים במסגרת התנדבות בתחום החינוך, רווחה, בריאות, ביטחון ובתחומים נוספים. שוב, הכל בהתאמה ליכולות, לאורח החיים וכן לצרכים של החברה.

מעבר לכך, האגודה גם מקיימת פרויקטים מיוחדים של גרעינים, מדרשות ואימון לשינוי חברתי. וכפי שציינו, היא מספקת קרקע עבור מתנדבים שמגיעים מחו"ל, בני נוער שרוצים להתנדב בלי קשר לשנת שירות וכן עבור פנסיונרים שרוצים לתרום לחברה, בהתאם ליכולת ולתנאים שעומדים לרשותם.