לתת

מסייעים לצמצם את העוני

אחת הבעיות הקשות ביותר שאנחנו מתמודדים איתן בישראל, הוא התרחבות הפער החברתי מחד והעלייה במספר העניים. אלה שאנחנו מודעים עליהם דרך נתונים ומספרים שמופיעים בדוחות רשמיים ואלה שאנחנו לא מודעים אליהם, אלה שנשכחים מהעין ונשארו מאחור.

למזלנו, יש לא מעט גורמים שמבקשים להילחם בבעיה הזאת ולעזור לאנשים שידם אינם משגת, לעזור לאנשים להשיג את הצרכים הבסיסיים שמגיעים להם, בין אם זה בשביל שיוכלו להתקיים ובין אם זה בשביל שיוכלו להתרכז בדברים אחרים, חשובים לא פחות, כמו חינוך ועבודה.

אחד הארגונים המובילים בתחום, הוא ארגון לתת, ארגון סיוע הומניטארי שפועל בישראל ללא מטרת רווח, מתוך כוונה לצמצם את רמת העוני. הארגון משמש גם כארגון גג של למעלה מ-130 עמותות וגורמים שונים שעובדים בכל רחבי הארץ, בעזרת למעלה מ15 אלף מתנדבים, וכן כבנק שמספק מזון לנזקקים בכל מקום.

ארגון לתת הוא ארגון א-פוליטי וא-ממשלתי, הוא פועל כמובן תחת הגדרות ברורות של ארגוני תמיכה וסיוע, בשקיפות מלאה, ורוב התקציב שלו מגיע מתרומות, הן של אנשים פרטיים, חברות עסקיות, קרנות פילנתרופיות וכן מגורמים אחרים.

כיצד פועל הארגון

כאמור, המטרה של ארגון לתת הוא לצמצם ברמה ניכרת את העוני בישראל על מנת לייצר חברה צודקת ושיוויונית יותר. הארגון פועל לספק תרומות מזון לכל מי שזקוק לכך, בלי הבדלים של דת, גזע, לאום, מין או הבדלים אחרים.

מעבר לכך, הרי שמדי שנה הארגון מציג את דו"ח העוני האלטרנטיבי, שנועד להציג נתוני אמת על מצב העוני בישראל, זאת בשביל לספק תמונת מצב של החברה כפי שהיא, לא דרך אג'נדות או פוזיציות פוליטיות ואחרות. הדו"ח זוכה לחשיפה רבה ונערך סביבו דיון ציבורי ער בתקשורת ובאקדמיה.