לקט ישראל

מה זה הארגון וכיצד הוא עובד

לא פעם עמותות וארגונים למען מוקמים מתוך צורך רחב ולא פעם מתוך צורך נקודתי. לעיתים הם מוקמים על ידי גורמים חיצוניים, שנחשפים למה שקורה סביבם ורוצים לשנות את המציאות.

זה הסיפור של לקט ישראל. ארגון אשר הוקם על ידי ג'וזף גיטלר אשר עלה ארצה בשנת 2000 מארצות הברית ונחשף לנתונים הקשים על העוני בישראל. כמו יהודים רבים בעולם, גם לג'וזף היתה תמונה אחרת לגמרי של ישראל, וכאשר הוא הגיע ארצה ונחשף למציאות, הוא הבין שעליו לפעול בשביל לשנות אותה.

הדרך בה בחר ג'וזף לעשות את זה היא ייחודית. הוא לא הקים עוד עמותה שכוללת אך ורק פעולות התנדבות סטנדרטיות של מתן אוכל לעניים. אלא הוא, יצרה מה שנקרא בנק מזון ייחודי, שנועד להציל מזון מאבדון ולהעביר אותו למי שצריך, למי שאין לו.

מה בדיוק ארגון לקט עושה וכיצד זה מתנהל

כפי שאנחנו יכולים להניח, לא מעט מזון נזרק מדי יום, בין אם זה על ידי גורמים פרטיים ובין אם זה על ידי גורמים עסקיים, מסעדות, בתי קפה וכדומה, בסוף כל יום עסקים. מדובר במזון שעדיין אפשר להשתמש בו, עדיין אפשר לעשות בו שימוש.

ארגון לקט ישראל פשוט אוסף את המזון ממקומות שונים, כמו כן, הוא אוסף עודפי תוצאת חקלאית ממשקים שונים ברחבי הארץ ודואג לחלק אותם לנתמכים במקומות שונים. הארגון משתמש באנשי מקצוע שמבצעים בקרה קפדנית על איכות המזון, וכמובן בסיוע של מתנדבים אשר דואגים לאסוף את המזון ממקורות שונים ולהעבירם אותם לנזקקים.

המטרה היא, גם לספק להם מזון, וגם לעודד את העלאת המודעות הן לתזונה נכונה והן לשימוש נכון במלאי מזון, על מנת שלא ייזרק לחינם.

חשוב לומר, הייחוד של ארגון לקט הוא בכך, שאיננו נסמך בהכרח על גיוס מזון מגורמים פרטיים. לא מדובר בארגון שמגייס מזון מהציבור הרחב. הוא עובד עם מקומות ספציפיים שמספקים מזון מתוך עודף ומלאי שאין בו עוד שימוש, והכל כמובן ברמה מאוד גבוהה ובבקרה קפדנית על האיכות והתנאים.